چگونگی تشخصی مجلات معتبر از مجلات نامعتبر ISI

زمان بر نمی‌گردد با ثبت مقالات خود در مجلات نامعتبر ISI زمان و هزینه خود را از دست ندهید.
چگونگی تشخصی مجلات معتبر از مجلات نامعتبر ISI

چگونگی تشخصی مجلات معتبر از مجلات نامعتبر ISI

مجلات نامعتبر به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. مجلاتی که کلا جعلی (Fake) هستند:
    این دسته از مجلات، در واقع از اسم و مشخصات (ISSN) یک مجله معتبر ISI که در تامسون رویترز هم نمایه شده استفاده می‌کنند و سایتی رو با اسم این مجله تاسیس می‌کنند و به جذب مقالات بدون داوری و صرفا با انگیزه کسب درامد نامشروع اقدام می‌کنند. معمولا مجلات جنرال یعنی مجلاتی که در حیطه‌های مختلف می‌توانند مقاله جذب کنند طعمه این سایت‌های جعلی می‌شوند تا نرخ جذب مقالات را در رشته‌های مختلف بالاتر ببرند.
    همچنین بیشتر مجلاتی که صرفا چاپ کاغذی داشته و سایتی ندارند مورد مناسبی برای تاسیس سایت جعلی هستند. بهترین راه مبارزه با این گونه سایت‌های جعلی، معرفی سایت رسمی هر مجله در سایت تامسون رویترز یا دیگر سایت‌های معتبر و مرجع جهانی است.
  2. مجلاتی که جعلی نیستند و در تامسون رویترز بعنوان مجله ISI شناخته شده‌اند ولی به هر دلیل از نظر وزارت علوم و دیگر نهادهای آموزشی در داخل کشور، برای کسب امتیاز معتبر نمی‌باشند. این مجلات می‌توانند برای امتیاز پژوهشی در رزومه برای اپلای یا اقامت در خارج کشور مفید باشند.

برای دانلود لیست کامل مجلات معتبر و نامعتبر در گریدهای مختلف ISI و ISC و علمی پژوهشی و اسکوپوس، علاقه‌مندان می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

http://grad.saorg.ir/Journal

مطالب مرتبط با چگونگی تشخصی مجلات معتبر از مجلات نامعتبر ISI

مقالات مرتبط

فرم ثبت سفارش

چنانچه نیاز به خدماتی از سمت ما دارید می‌توانید با استفاده از فرم زیر به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید. درخواست شما به طور اتوماتیک در صف بررسی قرار گرفته و حتما پیگیری خواهد شد.

مراجعه حضوری شنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 18:00 با هماهنگی قبلی
تاریخ: مؤلف: ایران‌تز تدبیرساز‌ بازدید: 1423
بازخورد کاربران در مورد چگونگی تشخصی مجلات معتبر از مجلات نامعتبر ISI

امتیاز به این مطلب

Stars